Via Gladiola!

24 juli 2015 - Cuijk, Nederland

Lieve allemaal,

Gisteren zijn we helaas niet meer aan het laatste verslag toegekomen (we hadden het te druk met feest vieren en waren daarna te moe :) maar hier is alsnog het verslag.

Vrijdagochtend ging de wekker om 3.15 uur. Wat een goede nachtrust dan toch niet met je kan doen. We werden allebei als herboren wakker. Uiteraard waren er hier en daar wat pijntjes, maar stukken minder dan toen we gingen slapen. Alleen het aandoen van de schoenen duurde iets langer, want dIe waren behoorlijk opgezwollen.

Om 5.06 uur start dan onze laatste wandeltocht van 42,4 km. Deze ochtend is nóg drukker met de aanmoedigingen van studenten en we worstelen ons dan ook spreekwoordelijk door hun alcoholwalmen heen, maar het is toch weer een oppepper. We geloven dat we alles aan kunnen na de Zeven Heuvelenroute van de dag ervoor en dat blijkt ook. Het tempo zit er vanaf het begin al goed in en we gaan lekker. Voordat we het weten zijn we alweer 13 kilometer verder.

Tijdens de wandeltocht zijn de dorpen waren we doorheen lopen weer afgeladen met mensen die ons aanmoedigen en dat lijkt alleen maar toe te nemen.

In het dorpje Molenhoek nemen we onze allerlaatste pitstop en eten we een overheerlijk broodje kroket om vervolgens weer vol gas de laatste kilometers (12 km) te gaan lopen.

Dan eindelijk daar de beroemde Via Gladiola! Wat een mensen, wat een feest, wat een liefde en gezelligheid! Overal waren gladiolen te zien in allerlei kleuren.

Overdag hebben we al contact gehad met onze vriendinnen en (schoon)familie van El, zodat wij wisten waar wij ons op moesten focussen. De blauwe kraan, daar stonden ze tegenover. En bijna aan het eind van de route (voor de laatste bocht) zien we dan eindelijk die bewuste kraan waar we al 12 km naar hadden uitgekeken. We komen steeds dichterbij en zien dan ons fanclubje met spandoeken, trotse blikken, koude pilsjes en gladiolen staan. We storten ons in de armen van iedereen. Wat geweldig! Uiteraard hebben we nog even lekker gekletst en geknuffeld met iedereen. Wat kan ons die tijd nou immers schelen? Het gaat om de 160 km en die hebben we toch al bijna gehaald. Al hadden we vanaf daar moeten kruipen, was het nog gelukt :D

We moeten verder om dat kruisje op te halen, die laatste meters genieten we nog even van alle aanmoedigingen en alle mensen. En dan opeens een hoop geschreeuw. Staan daar de ouders, Eric (Fleps) en de tante van Suus als verrassing. Wat ontzettend gaaf! Ook hier storten we ons weer in de armen van iedereen, drinken en praten wat!

Maar dan toch door, de laatste 500 meter. We gaan hand in hand de finish over, geven elkaar een dikke knuffel en proosten op deze prestatie. We laten het kruisje mooi opspelden en zijn zo trots als een pauw!

We zoeken onze vrienden en familie weer op en proosten gezamenlijk. En genieten van alles om ons heen en elkaar! Wat een feest! We gaan die avond moe en voldaan op tijd naar bed :) Wat een belevenis was dit!!

Wij willen iedereen bij deze ontzettend bedanken voor de lieve berichtjes, aanmoedigingen, appjes en reacties op ons blog. Het was echt een ontzettende opsteker en heeft ons er op de moeilijke momenten zeker doorheen gesleept. Bedankt!!

Liefs,

2. Bootje:
    Kanjers! Trots!!
  3. Manon:
    26 juli 2015
    Gefeliciteerd, meiden! Wat een topprestatie. Geniet nog even na van deze prachtige ervaring en laat de beentjes lekker bijkomen. Ik spreek jullie snel. Xxx
  4. An & Mies:
    26 juli 2015
    Super goed gedaan schatten!!
  5. Hans en Ank:
    26 juli 2015
    Knap gedaan hoor ! En wat hebben jullie het getroffen met het weer. Nu lekker relaxen. Volgend jaar weer ???? ;-) Tot gauw !
  6. Marus:
    26 juli 2015
    Trots mogen jullie zijn, schatten!
  7. Alexandra:
    26 juli 2015
    Kanjers! Gefeliciteerd met dit top resultaat! Niet voor niets zo ontzettend afgezien! X