De dag van Groesbeek!

23 juli 2015 - Groesbeek, Nederland

Lieve schatten,

Vandaag hadden we een uitslaapdag wat betekent dat de wekker om 4.30 uur ging. Allebei behoorlijk stijf, maar na een aantal meters verdwijnt de pijn!  Uiteindelijk iets over 6 uur gestart.  De eerste 10km raken we aan de praat met 2 dames die een lekker tempo hadden, we konden dus lekker meeliften :)

Na 10km nemen we afscheid en lopen we per toeval naast een oud klasgenootje van El en bekende van Suus (Noortje Kops). Echt een leuk wijf en niets veranderd. Ze loopt zeker 20km met ons op. We halen lekker oude verhalen op, echt leuk! Tevens worden we ook staande gehouden door SBS6! Gelukkig wisten wij Nijmegen wel redelijk aan te wijzen :)

De eerste 20km gaan goed en het tempo zit er goed in, maar daarna wordt het wel zwaarder. De blaren en de uitslag spelen op en het is ook erg druk op de smalle wegen. Deze dag lopen we langs onze camping en besluiten daar dan ook even te stoppen. We zitten dan op 30.10km. We nemen even goed pauze en gaan dan weer met frisse moed verder, op weg naar de Zevenheuvelenweg!

Man, man, man, wat een klim en wat een dalingen. Vooral dat laatste is erg zwaar! We komen onszelf denk 10x tegen, maar we blijven doorgaan! Na de heuvelen komen we weer in een dorpje en is het nog 4km. Op deze route staan heel veel mensen (helaas tante Toke niet gezien), wat weer zorgt voor afleiding.

15.49 uur komen we uiteindelijk over de finish! Wat zijn we trots op onszelf en stiekem worden we even emotioneel na zo'n zware dag!  Belangrijkste is dat we het gehaald hebben en morgen gaat dan ook helemaal goed komen!

Na de finish moeten wij altijd nog een stuk lopen naar de bus. Vandaag raakte we aan de praat met een vrouw. Zij is echt onze held, want zij gaf ons een gratis lift naar de bus! De bus bracht ons niet tot aan onze camping (vanwege de vierdaagse), maar gelukkig werden we opgehaald door de trein van de camping. Ook weer een belevenis!

Nu even lekker pannenkoeken eten en naar bed. Even een goed nachtje slapen en dan morgen de laatste dag!

Liefs,

Suus en El

Dagtotaal: 39.2 km

Nog te gaan:  42.9 km

1. Tamara:
    23 juli 2015
    Jeetje kan me voorstellen dat jullie emotioneel werden! Wat een prestatie, jullie mogen nu al super trots zijn op jullie zelf.
    Zet hem op morgen en geniet nog even van dit bijzondere avontuur.
    X
  2. Fenna:
    23 juli 2015
    Super goed bezig meiden! De laatste dag wordt vast ook weer zwaar, maaar... Het is de laatste dag! Dat wordt vast ook heel veel genieten! Zet em op!! En heel veel plezier:))
  3. Alexandra:
    23 juli 2015
    Wauw, ik voel met jullie mee hoor! Sterkte morgen, de gladiolen zijn in zicht! X
  4. Anneke:
    23 juli 2015
    Lieve meiden, zet hem op en wees trots op jezelf!
  5. Gerard en Lisette:
    Hi lieve Suus en (ook lieve?) Elle, wat geweldig. Weet je nog Suus dat
    je 20 jaar geleden stess had om het winnen van 10 cent? Nu win je na 4 dagen vast de gladiolen. Hoe kleine meisjes kunnen groeien! We zijn nu al trots op jou. Veel kracht morgen we zien de foto' s ban de glorie al voor ons. Liefs L&G
  6. Jenn:
    23 juli 2015
    RESPECT hoor!! Die Zevenheuvelen vergeten jullie nooit meer ! Morgen staan de achterlijke gladiolen met zakdoeken langs de kant!! Dan kan t feest beginnen!
  7. Willem:
    23 juli 2015
    Zo meiden, dat hebben jullie weer mooi geflikt! Die laatste dag is een formaliteit. Jullie gaan het echt halen hoor.
    In gedachte ben ik bij jullie. ZET HEM OP.
    Op naar Via Gladiola.
    Slaap lekker.
  8. Ca:
    23 juli 2015
    Ik zit weer voor de buis, benieuwd of jullie nu op SBS te zien zijn :) Nog 1x bikkelen schatten, dan wachten wij jullie op bij de finish morgen! #kanjers! X
  9. Pep en Us:
    23 juli 2015
    Ga zo kijken naar jullie. Kanjers.!!!
  10. Hans en Ank:
    24 juli 2015
    Wat zijn jullie toch een BIKKELS ! Succes met de laatste dag die zeker gaat lukken. Want die bos gladiolen daar doen jullie het tenslotte voor ! ;-).
  11. Femke:
    24 juli 2015
    Jeetje meiden wat een belevenis! Echt super trots op jullie!! Echter Kanjers!! Hahah zet hem op en die laatste kilometers die vreten jullie gewoon!