De dag van Wijchen!

22 juli 2015 - Wijchen, Nederland

Lieve volgers,

Dit keer ging om 03:30 uur het wekkertje. We stonden iets minder kakelend op dan de vorige ochtend, maar het was weer een sfeertje om met onze campingvrienden samen tanden te poetsen. Nadat we met onze blarenpas (onbeperkt reisticket tijdens de Vierdaagseweek) weer de bus in waren gestapt, kwamen we om 05:00 uur aan op het Wedren waar we om 05:15 uur van start gingen.

We gingen prima van start en hadden er een lekker tempo in zitten. Toen we het tempo een beetje hadden teruggeschroefd en we ongeveer 20 kilometer hadden gewandeld zonder pauze (!) werden we in Wijchen warm onthaald door Harrie, Miriam & friends. Ze hadden zelfs speciaal een spandoek voor ons gemaakt (zie foto :)). Na een heerlijk stuk appeltaart en een bakkie koffie konden we er weer tegenaan.

Onderweg werden we vanuit de bosjes serieus overvallen door een aantal controleurs om weer onze controlekaarten te laten knippen. Alsof we hard weg zouden rennen? Overigens is de controle dit jaar aangescherpt en móet je zijn gecontroleerd om sjoemelaars te voorkomen.

Wat werden we weer als helden ontvangen in de omliggende dorpen!! We voelden ons net een attractie. In de dorpen stonden overal inwoners met allerlei (gezonde) lekkernijen en werd er volop voor ons gejuicht en geapplaudisseerd.

Als toetje kregen we een aardige klim vlak voor de finish waar we Tamara tegen het lijf liepen bij the stage van 3FM. Niet veel later liepen we om 13:45 uur over de eindstreep en besloten we toch maar een bezoekje te wagen aan de Blarenpoli. El had een tweetal grote blaren op haar tenen en Suus liet even naar haar uitslag op haar benen kijken. Omdat we ook vroeg binnen waren, stond er amper een wachtrij bij de Blarenpoli, dus waren we snel aan de beurt. Stoere meiden dat we zijn, dachten we dat het allemaal wel 'meeviel': Suus werd vanwege haar uitslag (wat een warmtereactie blijkt te zijn) met voorrang behandeld op de medische post en kreeg een middel op recept en El lag 1,5 uur op een blarenbed onder toeziend oog van verpleegkundige. Uiteindelijk moesten we voor Suus naar de apotheek en bleek El vier blaren te hebben waarvan twee onder het eelt op de hielen. Nadat onze voetjes waren ingetapet, werden we opgehaald door de lieve collega's van El, Erik en Brigit, en zijn we met elkaar uit eten geweest bij een heerlijk grillresraurant.

Nu gaan we gauw slapen om ons voor te bereiden op de Zeven Heuvelenroute!

Weer bedankt voor jullie support.

Liefs Suus & El

2. Anneke:
    Petje af meiden!
  3. Piet en Yvonne:
    22 juli 2015
    Wij krijgen steeds meer bewondering voor jullie. Succes morgen met de zeven heuvelen route. Dikke kus
  4. Kim&Tim:
    22 juli 2015
    Schatten! Jullie zijn over de helft!! Wat een kanjers zijn jullie zeg! Dag 3 flink doorbikkelen en vrijdag loodsen we jullie er doorheen!
    Zet m op! X
  5. Laura:
    Toppertjes!
  6. Tamara:
    22 juli 2015
    Knap!! Succes de komende twee dagen
    Xx
  7. Manon:
    22 juli 2015
    Ha stelletje bikkels! Petje af, hoor, voor jullie! En lekker op tijd binnen vandaag. Super gedaan!
  8. Miriam:
    22 juli 2015
    Jullie doen het hartstikke goed !! Op naar de 3e dag maar eerst lekker slapen !
  9. Miriam:
    22 juli 2015
    Jullie doen het hartstikke goed !! Op naar de 3e dag maar eerst lekker slapen !
  10. Linda en ronald:
    22 juli 2015
    Zozo af zien met die blaren en uitslag! Maar jullie zijn bikkels! Nog even doorgaan! Heel veel succesen jullie kunnen het. Knuffel!
  11. Sjoerd:
    Hey allebei,

Heel succes morgen!! Dat er geen blaren bij mogen komen..
  12. Hans en Ank:
    23 juli 2015
    Vervelend blaren en uitslag ! Maar jullie gaan het halen hoor ! Het is weer heerlijk loopweer vandaag, SUCCES ! ;-)
  13. Cor en Carla:
    23 juli 2015
    Petje af meiden en hou vol hoor, zie jullie vrijdag. X X X X.
  14. Johan en monique:
    23 juli 2015
    Ik dacht laten we ook hier maar wat schrijven anders denken mensen dat wij jullie niet volgen haha.ik hoop dat het publiek jullie weer zo blijft inspireren om deklus ook vandaag weer te klaren xxxx
  15. Pep en Us:
    23 juli 2015
    Kleine reactie. ..Top, meiden toppertjes. Ben trots op jullie. !!!!!!!!
  16. Edith:
    23 juli 2015
    Ontzettend knap wat een doorzettingsvermogen en dan nog met blaren en warmte uitslag echt vervelend. Heel veel plezier en ook sterkte met de ongemakken PETJE AF xxxxx
  17. Alexandra:
    Kanjers! Zet hem op de komende dagen. X